Recenze seriálu Četníci z Luhačovic: Pokus o nové Četnické humoresky s nesympatickými panáky v uniformách nevyšel

3.1.2017 12:33

Když dva dělají totéž, není to totéž. Tohle rčení je v případě Četníků z Luhačovic naprosto přesné. Nechápu, proč se autoři pouštěli do historického seriálu z prostředí četnické stanice, když mají diváci stále v živé paměti naprosto fenomenální Četnické humoresky? Trošku mi to připomíná pokus o revoluci v království, kde žijí všichni poddaní spokojeně a svého krále milují. Co myslíte, jak taková revoluce asi může dopadnout? Bohužel tvůrce Četníků z Luhačovic nikdo za zpackaný seriál nezavře.

Tvůrci neponechali nic náhodě a tak svůj slavný vzor kopírují skutečně od podlahy, a to včetně příběhové struktury, kdy na jeden hlavní (a vážný) případ připadají v každém díle dva až tři drobné, které mají být (a v Četnických humoreskách to tak bylo) vtipné. Bohužel v případě Četníků z Luhačovic to neplatí. Plytkost detektivních zápletek ještě umocňuje jejich nudné řešení a nudný průběh. Všeobjímající nudu tohoto seriálu bohužel nezachrání ani vcelku rozsáhlá výprava (někdo tu reklamu na Luhačovice konečně udělat musel, že jo).

Proč se musí divák trápit u každého dílu déle jak hodinu, když pro alespoň nějaký spád by každý díl potřeboval o polovinu zkrátit (pak by sledování bylo snesitelnější), mi zůstává záhadou. Přiznám se, že každý natáčecí den jsem hořce oplakal, protože všechny ty vyhozené peníze by šly použít na jiné a lepší seriály.

I herci, jakoby rezignovali na kvalitu (možná jim oprávněně došlo, že bojovat proti Četnickým humoreskám stejně nedokážou, tak proč se nervovat a snažit) a ústřední dvojice v podání Roberta Hájka a Martina Donutila je na facku. Nejde jen o to, že jsou krajně nesympatičtí, ale co chvíli se z naprostých nýmandů stávají duem Sherlock & Sherlock a poučují četníky, kteří za sebou mají dvacet let praxe!

Dobře, ono se občas není ani čemu divit, protože velitel četníků Robert Jašków je prototypem nabubřelého četníka, který si nic jiného, než poučování od sotva odrostlých kluků ani nezaslouží. Smutné je, že jediným pokusem o humor je angažování Pavla Zedníčka, který na stará kolena hraje Rakušáka. Bohužel včetně děsivé čechoněmčiny, která tak trhá uši, že všechny pokusy o humor zabije už v zárodku.

Četníci z Luhačovic (Foto: Česká televize)

S naprosto klidným svědomím vám mohu doporučit, abyste se sledování Četníků z Luhačovic obloukem vyhnuli a raději si na iVysílání pustili jejich starší, ale o deset tříd lepší předchůdce. Rozhodně tak strávíte svůj čas smysluplněji, než já, když jsem musel zhlédnout dva z celkem šesti dílů tohoto smutného a špatného epigona Četnických humoresek.

Děj nového seriálu zavede diváky do roku 1919, kdy dva mladí četníci po ukončení školy přijíždějí na své první působiště. Čeká je opuštěná četnická stanice v lázeňském městě na jihu Moravy. Krátce po příjezdu vyšetřují svůj první velký kriminální případ. Vedle Roberta Hájka a Martina Donutila se v seriálu objeví Robert Jašków, Karel Dobrý, Pavel Zedníček, Pavla Tomicová, Ondřej Malý, nebo Igor Bareš. V současné době je připraveno celkem šest dílů seriálu a každý ze tří režisérů natočí dva díly po pětasedmdesáti minutách.(Česká televize)

Četníci z Luhačovic (TV seriál)

Četnické trampoty (neoficiální název)

Krimi / Komedie / Historický

Česko, 2017, 12x80 min

Režie: Biser Arichtev, Peter Bebjak, Dan Wlodarczyk

Scénář: Petr Bok, Tomáš Feřtek

Kamera: Martin Schinabek, Martin Žiaran, Richard Řeřicha, Jiří Chod, Aleš Hart

Hudba: Jiří Hájek

Hrají: Pavel Zedníček, Robert Jašków, Karel Dobrý, Jiří Langmajer, Robert Hájek, Martin Donutil, Ondřej Malý, Pavla Tomicová, Ivana Korolová, Marek Holý, Igor Bareš, Lukáš Vaculík, Dana Batulková, Vica Kerekes, Tereza Bebarová, Radim Novák, Jaroslav Plesl, Radoslav Šopík, Jan Václavík, Petr Šimčák, Přemysl Bureš, Rozálie Krycnerová, Jan Vlasák, Míra Nosek, Alena Mihulová, Dana Morávková, Kristýna Maléřová-Podzimková, Naďa Konvalinková, Martin Stránský, Jan Komínek, Ondřej Pavelka

Střih: Emil Pawinger, Marek Kráľovský, Marek Opatrný

Zvuk: Ladislav Ježek, Michal Houdek, Petr Provazník, Mich… (více)

Scénografie: Jan Vlasák, Václav Novák, Helena Lonská, Robert Vaněk