03.08.2017, 15:17

Michal Drahokoupil: Jak získat Železný trůn retargetingu?

Marketingový svět také může být trochu jako svět Západozemí. Soutěživost, zrada a získávání náklonnosti - to jsou všechno charakteristiky, se kterými se v našem podnikání setkáváme.

Michal Drahokoupil: Jak získat Železný trůn retargetingu?
Zdroj: RTB - Michal Drahokoupil - Head of Sales v RTB House Česká republika/Slovensko

Soutěživost vyvolává strach. Vždy existuje riziko, že se najde někdo, kdo to, co děláme my, udělá lépe a rychleji a stane se natolik mocným, že ovládne Královo přístaviště marketingu. Ať už jste osamělý Targayen nebo upřednostňovaný Tyrell či Lannister, obvykle existuje způsob, jak z vašeho e-shopu s pomocí správných technologií a strategického plánování v oblasti výkonnostního marketingu udělat výnosnou říši.

#1 Zima se blíží - soutěživost je přirozenou cestou k rozvoji vašeho byznysu

Neusněte na vavřínech - tak zní základní pravidlo pro vybudování impéria. Myslet si, že jste v bezpečí, je nebezpečné jak v Králově přístavišti, tak ve výkonnostním marketingu. Růst byznysu dnes vyžaduje mít vhodnou půdu a ovládnout inovativní technologie i nové strategie, které se přizpůsobují digitálnímu světu.

Udržením svého online podnikání stále v duchu mota House Stark “Zima se blíží”, jsou majitelé schopni si zachovat konkurenční výhodu a umožňují byznysu dosahovat maximálních výkonů. Abyste mohli dělat strategická rozhodnutí, díky nimž dosáhnete konkurenční výhody, musíte mít v rukou cenné informace, jež je možné analyzovat.

Stejně jako Noční hlídka ve Hře o trůny slouží k hlídání největších hrozeb Západozemí, tak v digitálním marketingu existují mnohé nástroje, které pomáhají rozpoznat potenciální nebezpečí a příležitosti. Díky nim mají majitelé obchodů možnost reagovat na změny na trhu, v preferencích zákazníků nebo konkurenčního tlaku. Ale je váš marketing hlídán Samwelle Tarlym nebo Johnem Sněhem?

Konkurence v rámci vašeho byznysu zajistí nejlepší možné výsledky. Na trhu se pohybuje spousta poskytovatelů marketingových a remarketingových řešení, ale efektivní Noční hlídka znamená, že máte vyneseny všechny karty ve hře a víte, jak se chovají. Například vícenásobný retargeting a retargeting na sociálních sítích jsou pouze některými z nových způsobů, jak zajistit využití potenciálu vašich kampaní na maximum potenciálu. Při použití vícenásobného retargetingu musí všichni poskytovatelé přinést transparentní a efektivní výsledky. S dodatečnými získanými daty můžete lépe určit vhodné ROI pro různé poskytovatele.

#2 Vyberte si vaši alianci moudře - zaměřte více své aktivity na cíle

Pokud není přítomná soutěživost, často upadáme do pohodlnosti, která může být na škodu. Příběh Roberta Baratheona je příběhem přílišné pohodlnosti - ostatní lordi vyčkávali na správný čas k uchopení moci. Uchazeči o Železný trůn posilují svou moc vytvářením aliancí se správnými spojenci a současně identifikují - a pobíjejí - své soupeře.

V reálném světě také potřebujete dobré spojence, abyste byli schopni uspět. Ať už to jsou dodavatelé, poskytovatelé technologií, konzultanti - úspěch závisí na lidech, kteří nejsou zaměstnanci vaší společnosti.

Moderní společnosti chytře vytvářejí spojenectví s mnohými poskytovateli technologií. Nezaměřují se pouze na krátkodobý horizont, ale v dlouhodobé perspektivě se snaží o připomenutí se dřívějším návštěvníkům (znalost značky) nebo o návrat zákazníků během období očekávaného vyššího prodeje. Pomáhá to udržovat značku stále v povědomí uživatelů. Pokud již v minulosti nakoupili, pravděpodobně se v budoucnosti opět vrátí.

Při zvažování, koho si vybrat jako spojence, pamatujte na to, že odlišní poskytovatelé retargetingu nabízejí odlišné možnosti při dosahování vašich cílů. Můžete mít odlišné krátkodobé cíle určené vaší středně- a dlouhodobou marketingovou strategií. Pokud máte více alternativ, vaše výsledky budou lepší.

#3 “Jakmile uznáš své nedostatky, nikdo je proti Tobě nemůže použít”

Když hrajete Hru o trůny, pouze John Sníh dostává druhou šanci žít. Pokud potenciální zákazník přestane být cílem, nebo pokud neoptimalizujete vaše digitální kampaně, pomalu je ztrácíte ve prospěch konkurenčních marketérů, kteří jsou rychlejší a chytřejší při jejich oslovování. Pokud ovládnete vícenásobné retargetingové strategie, můžete vykrýt svá slabá místa a můžete si udržet náskok před konkurencí.

V dnešní době téměř každý hráč v e-commerce využívá retargeting jako metodu k navýšení obratu. Záleží ale na tom, jak chytrý váš přístup je. Každý poskytovatel retargetingu je totiž jiný - mohou například používat naprosto odlišné algoritmy, uživatelskou segmentaci, unikátní kreativy. Přináší tak naprosto odlišné výsledky a mohou být efektivnější při oslovení jiné skupiny uživatelů.

Každý let začíná pádem”

Vytvoření retargetingové strategie, která porazí konkurenci, není jednoduché. Jsou na to potřeba týdny nebo měsíce iterace, analýzy dat a občas i dílčích neúspěchů, abyste se dostali do optimálního bodu. Jakmile se přes tuto nepříjemnou fázi dostanete, váš byznys dosáhne díky této optimalizaci růstu obratu, aniž byste kvůli tomu museli sáhnout po dalších penězích.

Autorem textu je Michal Drahokoupil - Head of Sales v RTB House Česká republika/Slovensko

Michal Drahokoupil má v RTB House od listopadu 2015 na starosti rozvoj obchodních příležitostí na českém a slovenském trhu. Před příchodem do RTB House pracoval v pojišťovně Kooperativa. Vystudoval Fakultu jadernou a fyzikálně inženýrskou na ČVUT v Praze.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.