07.01.2017, 10:03

Karel Křivan: Až se najdou youtubeři pro 40+, tak to bude teprve fičák

Karel Křivan: Až se najdou youtubeři pro 40+, tak to bude teprve fičák

Média hledají formu i obsah pro 21. století. Jinak ztratí svůj vliv i ekomickou podstatu. Vedle sociálních sítí jsou velkým trendem, který má vliv i ekonomickou přitažlivost, youtubeři. Když mladá děvčata a chlapci zaplavili svými videi internet a získali si pozornost svých vrstevníků, bylo jen otázkou času, kdy si jich všimnou zadavatelé reklamy, kteří si o takové pozornosti náctiletých mohou nechat jen zdát. A tak, jak to tak chodí, se ze zábavy stal byznys. A z alternativy hlavní proud. Hledáte-li nejbližší budoucnost PR, pak youtubeři ji jistě představují. Otázkou zůstává, zda tento způsob oslovení spotřebitelů může uspět i u generací starších. To by byl pak teprve fičák.

Svým vrsteníkům říkám, že youtubeři nejsou zas až tak něco výjimečného. Za našich časů měl  jeden pro oslovení svých vrstevníků tužku a papír. Ti šťastnější kytaru. A tak jsme osobám svého srdce skládali básničky a pěli písně. Kdybychom tehdy měli kameru a internet, tak bychom také svoje uhrovité obličeje vystavovali na odiv dívkám a chlapcům na obrazovkách svých monitorů a chytrých telefonů. Ne že ne. Co s tím, ale nyní, když jsme o pár desítek let starší.

Různé videoblogy a rozhovory každopádně zaplňují webové stránky médií celého světa. Nejsem si vždy jistý úspěchem. To že někdo umí skvěle, vtipně a trefně formulovat text, ještě vůbec neznamená, že totéž dokáže před kamerou. To, co oceníte u dvacetilého kluka, může dopadnout u čtyřicátníka jako trapas. Zdá se tedy, že prosté překlopení fenoménu a obsazení staršími aktéry ke kýženému úspěchu nepovede.

Miloš Čermák už dříve trefně poznamenal: “Současná média jsou kombicnací vysoce profesionálního obsahu a amatérů. Kdo to dokáže skloubit, ten bude nový Steve Jobs”. Víme, co lidé rádi sdílejí na sociálních sítích, víme, že obraz je víc než jen psané slovo. Vidíme úspěch různých “pořadů” na internetu, počínaje mým oblíbeným Pořadem Luďka Staňka. Přesto tu stále chybí formát, který by se, stejně jako se to povedlo youtuberům ve své věkové skupině, dokázal stát fenoménem, u kterého by šéfredaktoři médií celého světa mohli říct: tak tudy přátelé. Zatím nám nezbývá než sledovat objevovatele slepých uliček. Nebo čekat, až youtubeři zestárnou a vymyslí to oni. Protože jim 21. století v médiích patřit bude. O tom zatím není pochyb. Ale to si o sobě myslela před pár lety taková Nokia také, že.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.