Články v Parlamentních listech si platí ministři i hejtmani. Celkové částky jdou do milionů. Inzerce vypadá jako redakční články

16.9.2016 09:21

Oficiálně jde o platby za PR služby a reklamu pro společnost Our Media. Ta však vydává kontroverzní web Parlamentní listy, pod který patří třeba i konspirační Protiproud Petra Hájka, a jako žádaný bonus pak svým klientům publikuje pozitivně laděné články a rozhovory, které jsou většinou od nerozeznání od jiných redakčních textů. Nejsou zpravidla totiž označeny jako komerční prezentace.

Ministerstvo průmyslu a obchodu si tak třeba u Our Media nakoupilo PR služby, a v konečném důsledku tak i články na Parlamentních listech a s nimi spojených Krajských listech či na webu Prvnizpravy.cz, za 637 200 korun. Ministerstvo zdravotnictví uzavřelo s Our Media v posledních dvou letech kontrakty za 90 750 korun a Ministerstvo pro místní rozvoj za 242 000 korun. Vyplývá to z informací, které se podařilo získat deníku Mf DNES a otiskl je ve svém dnešním vydání.

Nejvíc peněz však za propagaci a články platí kraje. Platby směřují buď k Our Media nebo k JT Media. Majitelem této agentury je Petr Hájek. Tato agentura také propagační články na Parlamentních listech zařizuje. A prakticky tak tyto veřejné peníze od krajů pomáhají finančně držet v chodu konspirační web Protiproud.

Třeba sedm krajů podle informací Mf DNES zaplatilo firmě Our Media celkem dva miliony korun a JT Media dohromady 1,4 milionu korun. Byly to kraje: Jihomoravský, Moravskoslezský, Plzeňský, Pardubický, Liberecký, Karlovarský a Středočeský. Články si platilo i hlavní město Praha.

 

Inzerce nebo redakční článek? 

 

Rozhovor vypadá jako redakční článek a je podepsaný zkratkou red, což vždy označovalo redakční materiál, podle zjištění Mf DNES, tenhle materiál ale vznikl na objednávku v rámci placených služeb. 

 

Většina peněz od krajů a ministerstev směřovala za reklamní bannery. V rámci spolupráce však ministerstva a kraje běžně dostávaly jako žádaný bonus zpravidla nijak neoznačené rozhovory a články. PR články a redakční články tak na webu Parlamentní listy jsou prakticky to samé.

Celkem tak JT Media a Our Media, tedy subjekty pevně spojené s Parlamentními listy, vydělaly na spolupráci s ministerstvy a hejtmanstvími 4 555 237 Kč.

Podobný obsah