Na nákup v kamenných obchodech můžete pomalu začít zapomínat

Dvě třetiny obchodních řetězců vám nákup pošlou domů.

3.2.2016 08:53

Nejvíce internetových obchodů loni otevřeli prodejci módy, naopak své zboží on-line stále většinou nenabízejí prodejci potravin a drogerie. Vyplývá to z výzkumu konzultační společnosti Acomware mezi 126 největšími obchodníky, který byl zveřejněn v rámci Retail Summitu.

 

Podle výsledků průzkumu, provedeného ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze, se přístup prodejců k trhu e-commerce za poslední dva roky dramaticky zlepšil. Vlastní e-shop podle posledních čísel provozuje 67 procent velkých řetězců.

 

 

"Stoupá nejen celkové množství obchodníků, kteří začali s provozem e-shopu, ale také segmentů, v nichž už e-shop provozují všechny největší značky na českém trhu. Platí to třeba pro hračky, knihy, ale nově také koberce či koupelnové vybavení," uvedl ředitel Acomware Jan Penkala.

 

Mezi segmenty, kde loni počet nových e-shopů rostl nejrychleji, patří také lékárny nebo stavebniny. Naopak prodejci potravin a drogerie se do prodeje přes internet příliš nehrnou. "Očekáváme, že do tří let přibude dalších až 25 e-shopů. Na internetu už v té době nebude prodávat jen zlomek řetězců, zhruba každý desátý," dodal Penkala.

 

Takřka všechny obchodní řetězce již využívají internet alespoň k základní prezentaci své značky a zboží. Ty obchody, které nemají e-shop, zpravidla zveřejňují na svých stránkách katalog zboží nebo akční letáky.

 

Obchodníci také loni více než v předchozím roce zareagovali na trend mobilního nakupování. E-shopů či webů optimalizovaných pro mobilní zařízení meziročně přibylo o 76 procent a celkem jich je 79 ze 126 sledovaných.

 

Nejhledanější značkou na internetu zůstává Lidl. Z první desítky vypadla značka Adidas, nahradil ji Datart.

Podobný obsah