18.09.2017, 13:21

Facebook dovoloval cílit reklamu pomoci silně antisemitských kategorií

"Hitler neudělal nic špatného" - i to byl jeden z tagů na Facebooku

Facebook dovoloval cílit reklamu pomoci silně antisemitských kategorií
Zdroj: Pixabay

Postupy Facebooku ohledně postihu nenávistného obsahu se stále zpřísňují. O zadávání reklamy na nejoblíbenější sociální sítí světa to ale tak úplně neplatí. Nezisková organizace ProPublica totiž odhalila, že Facebook umožňuje cílit reklamní sdělení pro uživatele, kteří se zajímají o antisemitská témata. Mezi filtry, pomocí kterých mohou inzerenti na Facebooku efektivněji cílit svou reklamu, se objevila hesla jako: "odpůrce židů" "Hitler neudělal nic špatného" nebo "Jak upálit židy”.

Tato témata byla zřejmě zalistována automaticky, protože je někteří uživatelé uvedli mezi svými zájmy. Má se jednat o 2300 osob. Po tom, co organizace ProPublica na problém upozornila, Facebook kontroverzní kategorie odstranil a slíbil, že do budoucna zlepší monitoring automaticky vytvářených tagů. ProPublica se také rozhodla otestovat, zda je opravdu možné reklamu takto zacílit. Za 30 dolarů si její autoři předplatili reklamu, která cílila právě na výše zmíněné kategorie. Do patnácti minut byla údajně bez problému schválena.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.