24.02.2016, 15:13

Online módní shop ZOOT utržil loni téměř půl miliardy

Online módní shop ZOOT utržil loni téměř půl miliardy

I přestože jsou Češi v otázce módy spíše konzervativní (utrácejí za oblečení 3% svých příjmů, oproti například Německu či Rumunsku, kde je to až 5%), online shopy s oblečením si k nim našly cestu. Největším českým hráčem je startup ZOOT, který v roce 2015 dosáhl rekordních tržeb ve výši 450 milionů korun. Je to více než dvojnásobek oproti roku 2014, kdy byly tržby 180 milionů korun. ZOOT také ovládá 25% českého e-trhu s módou, jeho stránky denně navštíví 80 tisíc lidí. Poprvé v historii také ZOOT plánuje provozní zisk - podle odhadů by za rok 2016 měl dosáhnout 30 milionů korun.

 

Management ZOOTu. Oldřich Bajer, Ladislav Trpák, Petr Ladžov, Pavlína Louženská

 

Od běžného eshopu se ZOOT liší tím, že si nemusíte nechávat poslat zboží poštou domů. Zdarma si jej můžete vyzvednout v kamenné výdejně, kterým ZOOT říká "Výdejna radosti". Tam si můžete věci i vyzkoušet, a podle vyjádření zástupců to tak zákazníci i dělají - objednáte si tři čtyři kusy oblečení, přijdete do "výdejny", vyzkoušíte, co se vám líbí, to zaplatíte a odnesete. "Naším cílem je, abyste si ale ty kusy odnesli minimálně dva," usmívá se Ladislav Trpák, spolumajitel ZOOTu.

 

Za loňský rok nakoupilo u ZOOTu celkem 178.000 zákazníků. 50% z nich si vyzvedlo zboží ve stejný den, 50% zboží se vrátilo. „Během tří let existence jsme v ZOOTu vypilovali revoluční koncept prodeje, který dokonale kloubí výhody online nakupování (tj. široký výběr a každý den něco nového) a offline prostředí (tj. možnost si zboží před nákupem osahat a vyzkoušet). V tuto chvíli například v Praze dodáváme zboží v průměru do 3 hodin od objednávky. Naše zákaznice se tak naučily například během polední pauzy ke kafi udělat si radost ze ZOOTu a cestou z práce pak vše vyzkoušet na Výdejně radosti. Inovativní koncept zkoušení před nákupem se nám osvědčil. Ve všech zemích máme nyní celkem 20 Výdejen radosti, z toho 14 v České republice, 3 na Slovensku a 3 v Rumunsku. V letošním roce budeme jejich síť nadále rozšiřovat, v plánu máme otevřít zhruba 15 výdejen na našich trzích,“ dodává Trpák.

 

Cílem ZOOTu je stát se lídrem v oblasti prodeje módy online v rámci CEE regionu. Kromě České republiky je nyní aktivní i na Slovensku a v Rumunsku, vstup na další trh plánuje ke konci tohoto roku.  "Nyní otevíráme pobočku v Bratislavě, v Rumunsku jich bude celkem 5," dodává Trpák. Za účelem expanze chce ZOOT získat od investorů další funding ve výši 10 milionů EUR.

 

„Formát ZOOTu se v Česku už ověřil a na začátku tohoto roku jsme se již překlopili do provozního zisku. Za celý rok 2016 očekáváme v ČR provozní zisk cca 30 mil. Kč. Před námi je nyní, kromě dalšího silného růstu na domácím trhu i růst v dalších zemích střední a východní Evropy.  Peníze na investice pro expanzi zajistíme v dalším kole financování, které chystáme zhruba v polovině tohoto roku,“ říká Petr Ladžov, spolumajitel a finanční ředitel ZOOT.

 


Odpoledne přineseme rozhovor s marketingovou ředitelkou ZOOT, Pavlínou Louženskou


 

Mezi všemi značkami v nabídce ZOOTu si loni nejlépe vedla vlastní privátní značka ZOOT Originál. Jen v rámci této značky se v uplynulém roce 2015 prodalo 124 tisíc kousků oblečení, což odpovídá celé polovině všech prodaných kusů oblečení za rok 2014.

 

"Značka ZOOT Originál vznikala za pochodu. Několik počátečních nápadů, které v naší nabídce měly dát průchod českým specifikům a humoru. Stejný recept teď používáme i na dalších trzích – tj. v Rumunsku a na Slovensku. Velice se nám osvědčila i vlastní značka OJJU vyráběná ve Španělsku a Itálii. Na jaře 2016 plánujeme navázat se zcela novou, a jak jinak než originální značkou,“ komentuje Ladislav Trpák nabídku obchodu a dodává: „Vedle vlastních značek prodáváme cca 300 módních značek z celého světa. Rok 2015 byl pro nás v této oblasti předělem, protože se nám na ZOOT podařilo dostat velké globální značky, které se dosud daly koupit výhradně v jejich vlastních obchodech. Jedná se například o Dorothy Perkins, New Look apod.“

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.