11.11.2016, 08:47

Sexistické prasátečko vyhrála reklama na nože a hudební klub

Sexistické prasátečko vyhrála reklama na nože a hudební klub

Vítězem anticeny o nejsexističtější reklamu roku, kterou pravidelně pořádá nezisková organizace NESEHNUTÍ, se staly reklama na nože společnosti Pokorný Knives (podle odborné poroty) a reklama hudebního klubu BUDDY's, která vyhrála v hlasování veřejnosti. 

Podle členky odborné poroty Jany Kvasnicové reklama na nože Pokorný Knives „Staví ženské tělo na stejnou úroveň s kusem masa, což je ponižující, nerespektuje ženu jako lidskou bytost a evokuje násilí na ženách jako legitimní a normální.“

 

 

Reklama hudebního klubu pak podle organizátorů anticeny zneužívá pornografického obrazu k propagaci akce v hudebním klubu. Sexualitu navíc zobrazuje zvláště dehonestujícím způsobem. Propagace akce pomocí fotografie ženy se spermatem na obličeji je ponižující sama o sobě a nemá žádnou souvislost s nabízeným produktem (kromě dvojsmyslného sloganu). Reklama rovněž zneužívá produkty výrobce alkoholu bez jeho vědomí. I když se reklama snaží pracovat s humorem, dělá to velmi jednoduchým způsobem, který podporuje vnímání žen jako pasivních objektů touhy a tím i jejich nerovné postavení ve společnosti.

 

 

Třetí místo v hlasování veřejnosti (druhé obsadil vítěz kategorie odborné poroty) získala reklama na Džemfest. 

 

 

Čtvrté pak společnost Gaskop. 

 

 

Letos bylo nominováno 88 reklam. Slavnostní vyhlášení anticeny proběhne dnes v brněnském Domě umění na Malinovského náměstí. 

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.