24.03.2016, 10:13

Na Slovensku vede prodej digitální hudby nad prodejem fyzických nosičů. V Česku je to pořád naopak

Na Slovensku vede prodej digitální hudby nad prodejem fyzických nosičů. V Česku je to pořád naopak

Boom digitálního prodeje hudby zaznamenalo loni Slovensko. "Digitální prodeje zaznamenaly v meziročním srovnání podstatný nárůst o celých 27 %. Na celkovém objemu trhu se digitální prodeje podílely již 56 % a fyzické prodeje dosáhly na 44 %. Poprvé tak digitální prodej překonal ten fyzický,“ reportuje ve výroční zprávě o situaci na slovenském trhu s hudbou Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI).

Repertoárová skladba trhu nezaznamenala výraznější změnu. Trhu dominuje zahraniční repertoár s podílem ve výši 59 %, domácí repertoár dosáhl na 38 % a zbylá 3 % podílu jsou tvořena klasickou hudbou. Oproti roku 2014 celkové příjmy slovenského hudebního trhu vzrostly o dalších 5 %.

Příjmy z prodeje nahrávek členských firem IFPI v Česku se v porovnání s rokem 2014 zvýšily o 4 %. Digitální prodeje oproti roku 2014 vzrostly o 14 %. Podíl digitálních prodejů v roce 2015 tvořil ale jen 40 % z celkových prodejů. Stejně jako loni se podle IFPI nahrávky zahraničních interpretů prodávaly lépe, než nahrávky domácí. Domácí repertoár si však polepšil o 1 % bod na 43 %.

„Příjmy z prodeje fyzických nosičů pak činí více než 177 milionů korun. V tomto segmentu je stav stabilizovaný, trh ve fyzických nosičích poklesl pouze o 1 %," informuje ve své zprávě ČNS IFPI.

 

Podívejte se na prezentace výsledků prodejů hudby za loňský rok v Česku i na Slovensku, jak je zveřejnila ČNS IFPI.

 

 

 

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.