04.04.2017, 13:56

Podíl internetové reklamy na mobilech loni vzrostl na čtvrtinu, Android si stále drží třikrát větší zastoupení než Apple (infografika)

Nejlepší dny pro internetovou reklamu jsou pondělí, úterý a neděle. Jedničkou mezi prohlížeči je Google Chrome.

Podíl internetové reklamy na mobilech loni vzrostl na čtvrtinu, Android si stále drží třikrát větší zastoupení než Apple (infografika)
Zdroj: Pexels.com

Množství reklamy zobrazené na mobilních telefonech v loňském roce opět vzrostlo. Zatímco v roce 2015 se na nich objevilo 18,7 % reklam, loni to bylo již 25,2 %. Při pohledu na operační systémy používané v mobilech je i letos patrné, že Android si stále drží třikrát větší zastoupení než Apple, vyplývá to z tiskové zprávy společnosti Internet BillBoard. 

Technologie internetové reklamy Internet BillBoard zasahují v České republice 7,2 milionů uživatelů měsíčně, čímž se blíží jejich 100% zásahu. V roce 2016 bylo 82 % prostoru jejich klientů využito pro komerční kampaně. V internetové reklamě se v Česku vloni protočilo 19,7 miliardy korun, 31% růst je ale ovlivněn i rozšířením kategorií, které se do celkového obratu v internetové reklamě nově počítají. V samotné display reklamě se toho příliš nezměnilo, změny a růst se odehrávají hlavně v dalších druzích internetové reklamy.

"Díky stabilní spolupráci s mnoha klienty máme zajímavá data k trendům v online reklamě, která sdílíme jako alternativu k obecněji zaměřeným pohledům na trh. V roce 2016 jsme sledovali pokračující růst programatického prodeje pomocí otevřené aukce i private dealů. Tyto technologie s sebou přinesly pokles průměrného CTR mimo jiné vlivem nárůstu tzv. passbacků, což jsou situace, kdy se jedna pozice nabídne k prodeji více technologickým partnerům. Obecně lze říct, že technologie pro online reklamu jsou s příchodem programatického prodeje vystaveny velkému růstu komunikační zátěže, neboť musí na pozadí (před zobrazením reklamy) zpracovat násobně více informací a to i z různých zdrojů či systémů třetích stran,” komentuje stav trhu Tomáš Horák, obchodní ředitel v Internet BillBoard.

Nejlepšími dny byly loni pro internetovou reklamu pondělí, úterý a neděle. Také v roce 2016 se překrývala špička užívání internetu s vrcholem internetové reklamy. První maximum přicházelo v době oběda mezi 12:00-13:00 a další poté večer mezi 20:00-22:00.

Nejvíce lidí, kterým je zobrazována internetová reklama, žije již tradičně ve Středočeském kraji a Praze. Zatímco v roce 2015 na tento region připadlo 41,27 % zobrazení, v roce loňském to bylo již 45,20 %. Na druhém místě se umístil Jihomoravský kraj s 10,24 % a následoval jej třetí Moravskoslezský kraj s 9,10 %.

Z pohledu používaných prohlížečů je jedničkou Google Chrome, který byl v loňském roce použit na 52,1 % počítačů. Na internetovou reklamu nejvíce klikali majitelé prohlížeče Safari a Chrome. Na pomyslné první příčce mezi operačními systémy je stále Windows 7 s podílem 32,20 %. Oproti roku 2015 však jeho zastoupení pokleslo o více než deset procentních bodů a lze očekávat, že se stále více bude uplatňovat vliv Windows 10.

Cookies mělo v roce 2016 zakázáno 12,98 % prohlížečů. V meziročním srovnání toto číslo narostlo o 3 procentní body.

 

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.