19.04.2017, 09:30

Facebook sází na rozšířenou realitu

Sociální síť Facebook se hodlá nově zaměřit na technologii známou jako rozšířená realita, což je mix reálného a digitálního života známý třeba z hry pro chytré telefony Pokémon Go. Uvedl to na výroční konferenci pro softwarové vývojáře generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg.

Facebook sází na rozšířenou realitu
Zdroj: Pixabay

Rozšířená realita zahrnuje zasazení počítačem vytvořených obrazů do okolního reálného světa. Podle Zuckerberga nová aplikace pro mobilní telefony umožní uživatelům vytvořit trojrozměrné scény z jedné dvojrozměrné fotografie nebo postříkat zdi domu barevným digitálním uměním. Pomoci k propagaci této služby má i nedávné přidání fotoaparátu do všech aplikací firmy.

Pro společnost je přesun do rozšířené reality dalším krokem v dlouhodobém vývoji firmy, která původně umožňovala vysokoškolákům prohlížet si vzájemně obrázky. Zvyšuje také tlak na konkurenci, jako Snap, provozovatele aplikace Snapchat, která se označuje za fotografickou firmu.

Facebook uvažuje i o rozšířené realitě pomocí brýlí, žádné další podrobnosti však k tomu Zuckerberg nezveřejnil. Facebook v roce 2014 koupil výrobce brýlí pro virtuální realitu Oculus.

Představitelé firmy také zdůraznili, že technologie rozšířené reality je stále na svém počátku. Jak upozornila viceprezidentka pro platformu a trh Deborah Liuová cesta do budoucnosti rozšířené reality je zatím hotová pouze z jednoho procenta, napsaly agentury AP a Reuters.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.