26 let na trhu oslavil kulturní magazín UNI novým logem

Málokterý časopis vydrží na trhu tak dlouho a se stejnou redakcí. Zvláště když se jedná o kulturu.

22.1.2016 13:57

Kulturní měsíčník UNI vstupuje do nového ročníku s novým logem od fotografa a grafika Ivana Prokopa. První číslo magazínu vyšlo v roce 1991, vydávat ho začal Unijazz - spolek přímo navazující na aktivity původní Jazzové sekce. Prvními autory byli například Jan Zahradil, Eduard Svítivý nebo Petr Slabý a Jiří Moravčík, kteří tvoří redakční tým dodnes.

 

„Za čtvrtstoletí své existence se magazín vyprofiloval do podoby, která je na českém mediálním trhu ojedinělá. I přes uspěchanost doby přináší hlubší informace a názorové texty zajímavých autorů,“ říká k obsahu periodika jeho šéfredaktor Ondřej Bezr. Magazín se zabývá všemi oblastmi kultury, převážně pak hudbou, literaturou, divadlem a filmem. S UNI spolupracuje řada publicistů, kteří už léta patří ke špičkám svých oborů: Vladimír Kouřil (jazz), Alex Švamberk (rock), Michal Bystrov (tradiční hudba, literatura ad.), Petr Dorůžka a Jiří Moravčík (oba world music), Z. K. Slabý, Antonín Kocábek and Petr Slabý (alternativa), Radim Kopáč (literatura, výtvarné umění), Zdeněk Justoň (antropologie) a další. V září 2014 se díky crowdfundingové kampani na hithit.cz změnil původní formát UNI známý jako „nudle“ ve prospěch většího čtenářského komfortu
a širšího rozsahu. Tým externích spolupracovníků posílila další známá jména české kultury a publicistiky, například literát Eugen Brikcius, publicista a hudebník Ondřej Konrád, divadelní specialista Jan Kerbr nebo spisovatelka, písničkářka a publicistka Hana Lundiaková.

Nová podoba z původní logotypu vychází a interpretuje jej v duchu nadčasového minimalismu.

 

Původní logo magazínu UNI