Co nás čeká v televizi v roce 2016? Odpovídají Kruml, Horák, Wolde, Pořízek

S počátkem roku se ptáme osobností z médií: Co bylo? Co bude? A co byste chtěli, aby bylo?

13.1.2016 01:20

1.) Jaké pro vás byly zásadní události v oblasti médií a komunikace v roce 2015?
2.) Co nás pravděpodobně čeká v roce 2016?
3.) Jaké je vaše osobní profesní přání?

 

 

Milan Kruml, mediální analytik České televize

1.) Co se týče televizní branže, rok 2015 můžeme označit za dosavadní vyvrcholení zlaté éry televizní dramatiky. Ještě nikdy v dějinách tohoto média nevzniklo tolik nových seriálů a minisérií a nebyl investován tak obrovský objem financí do této oblasti. Současně se posiloval zájem o nehrané žánry - tedy o formáty, které by byly schopné přitáhnout stejné množství diváků za nesrovnatelně nižší náklady. Na všech trzích se hledaly nové nápady a kreativní tvůrci. Otázka po symbolu mediálního světa za rok 2015 je podle mého jednoduše zodpověditelná - útok na redakci Charlie Hebdo, neboť, ač se to nezdá, za loňský rok došlo v mnoha zemích k vážným útokům na svobodu slova a to nejen ze strany teroristů.

2.) Stále silněji vstupuje do hry v komerčním segmentu TV Barrandov, očekávám, že se bude chtít dostat ještě výš, než je jeho stávající sedmiprocentní podíl na trhu. Očekávám debatu o placeném DVB-T, ale i větší snahu výrobců televizorů přesvědčit část zákazníků, že HD je minulostí. S tím souvisí i fakt, že rok 2016 bude, především pro ČT ve znamení velkých eventů - ME v kopané, LOH v Riu, ale čekají nás i volby.

3.) Rád bych, aby se změnil zákon a veřejnoprávní televize mohla vytvářet původní obsahy pro internet - mohla by tak oslovit i lidi, kteří jinak televizi nesledují, a také bych přivítal obecně zvýšenou kvalitu českých médií, především co se týče zpravodajství a publicistiky. Člověk si ale nemá dělat příliš velké naděje - možná by na začátek stačilo, kdyby se novináři naučili správně používat český jazyk.
 

 

Petr Horák, ředitel sekce nových projektů TV NOVA

1.) V minulém roce začal trh konečně akceptovat hodnotu volně šířených stanic vysílaných v HD kvalitě. Diváci i významní hráči na televizním trhu dnes už jasně vnímají výhody televizního programu v HD kvalitě. Podařilo se nám dojednat dlouhodobé smlouvy, díky kterým můžeme divákům přinášet atraktivní pořady v té nejvyšší kvalitě. Rozvoj placeného televizního trhu byl patrný i v jiných oblastech, s čímž souvisí i zvýšený tlak na ochranu vysílacích práv. 
 
2.) V roce 2016 se bude dále stupňovat tlak na ochranu vlastnických práv nejen v rámci televize, ale i v online světě. Bude s tím souviset ukončení šíření některých zahraničních stanic na českém území (např. Markíza, Dajto) a naopak spuštění nového kanálu Markíza International. Program nové stanice bude složen z takových pořadů, které se mohou vysílat za hranicemi slovenského území. Totéž se týká stanic skupiny Nova na Slovensku a spuštění stanice Nova International. 

3.) V letošním roce bych si přál především pokračování růstu ekonomiky, která umožní další nárůst investic do televizní a onlinové reklamy. Rostoucí ekonomika s sebou nese i zvýšenou ochotu spotřebitelů platit za prémiový obsah. Tyto investice nám umožňují vyrábět a nakupovat ten nejzajímavější obsah pro naše diváky a předplatitele.

 

 

Štěpán Wolde, generální ředitel ÓČKA

1.) Podzimní aktivita inzerentů spojená s pozitivními zprávami z ekonomiky. 

2.) Další propojování mediálního obsahu a různých platforem distribuce a prodeje. Platí i pro nabídku uživatelům, inzertní řešení i majetková propojování.

3.) Pokračování vývoje z podzimu 2015.

 

 

Vladimír Pořízek, výkonný ředitel FTV Prima

1.) Nové rozložení sil na radiovém trhu. Spuštění celé řady nových kanálů a v neposlední řadě rozvoj nové komunikační platformy HbbTV. Na kanálech TV Prima realizoval Media Club v září první komerční kampaň, která využívala nově zaváděnou technologii HbbTV. Tato první kampaň, jejímž zadavatelem byl operátor Vodafone, zasáhla 620 000 diváků.

2.) Na důležitosti určitě budou neustále stoupat VOD a HbbTV služby, díky čemuž mohou televizní stanice vícekrát monetizovat svůj vlastní obsah, udrží diváka déle u obrazovky nabídkou interaktivního obsahu a především mohou nabídnout nové reklamní formáty, které jsou dosud dostupné pouze na internetu.

3.) Myslím, že obecným přáním je získat zájem mladé generace o televizní vysílání. Budoucnost proto vidíme v rozvoji VOD služeb. Koncem roku 2015 jsme spustili novou verzi video portálu Prima PLAY. Kromě oblíbených pořadů a seriálů FTV Prima, včetně kompletního video archivu produkce TV Prima, mohou diváci nově sledovat i živé vysílání všech kanálů ze skupiny Prima. Další výhodou je možnost sledovat pořad od místa posledního přerušení či vytvoření seznamu oblíbených pořadů.

 

První díl naší ankety najdete zde, druhý zde

Podobný obsah