Přímé prodeje společenských týdeníků: Týden a Respekt drží zájem čtenářů, Reflex padá, TÉMA letí nahoru

5.8.2016 08:28

Jak se vyvíjí zájem čtenářů na stáncích a v obchodech o společenské týdeníky? Udělali jsme graf, který zahrnuje kategorii tvz. přímých prodejů. To je kategorie, která spolu s předplatným ukazuje na autentický zájem čtenářů o časopisy. Další kategorie - ostatní prodej a elektronický prodej, jsou totiž velmi specifické a ovlivnitelné marketingovými aktivitami vydavatele. Třeba u elektronických prodejů, které aktuálně táhnou nahoru celkové prodeje časopisu Týden, dochází k tomu, že se elektronické předplatné nabízí například na Alza.cz zdarma jako bonus k nákupu elektroniky. Přímé prodeje tak nejsou ovlivněné těmito marketingovými akcemi. 

Obecně má nejstabilnější přímé prodeje dlouhodobě Respekt. V lednu 2014 se ho prodalo 13 533 kusů na stáncích a v obchodech a v lednu letošního roku to bylo 12 319 kusů. Podobně, s drobnějšími výkyvy, se drží i Týden, který měl v lednu 2014 v přímém prodeji kusů 15 530 a letos v lednu 13 516. 

Největší propad přímých prodejů tak v dlouhodobém horizontu zažívá Reflex, jak ukazuje následující graf, který je sestavený podle přímých prodejů za každý druhý měsíc od ledna 2014 do letošního května.

Výrazný nárůst prodejů na stáncích a v obchodech pak vykazuje týdeník TÉMA (jeho vydavatelem je mediální dům Mafra, jehož slovenská odnož vydává web MediaHub.cz). 

 

 

Propad přímých prodejů spolu s poklesem dalších kategorií tak táhne Reflex dlouhodobě dolů i v celkových prodejích. 

 

 

Pokud se podíváme na aktuální meziroční srovnání celkových prodejů v květnu loňského a letošního roku v následující tabulce, je pokles Reflexu na úrovni 9,51 procent. Nárůst Týdne je pak dán hlavně zmíněnými elektronickými prodeji. Jak ukazuje náš první graf, prodej na stánku se mu prakticky nemění, stejně jako předplatné. Například letos v květnu měl Týden 10 950 předplatitelů. V květnu roku 2014 to bylo 12 582 předplatitelů. 
 

 

Aktuální čísla prodejů deníků a týdeníků za červen přineseme příští týden. 

Podobný obsah