Recenze: Žrouti na Stream.cz - Trapnost a vulgarita tohohle "kuchařského Dextera" nezachrání

20.5.2016 16:20

Stojaté vody českého internetu v dubnu rozvířil pořad Luxus na talíři. Internetová televize Stream.cz pustila do světa kuchařský pořad, který zvedl ze židle většinu diváků, kteří alespoň trochu něco tuší o vaření. Vlna znechucení ale trvala jen do chvíle, než lidem došlo, že se jedná o sofistikovanou satiru a parodii. Vášně pomalu utichly a Robert Mikluš se pomalu, ale jistě, stal enfant terrible naší gastro scény. Jenže to byl jen začátek. Pár týdnů poté vyrazil do boje pořad Vaříme s Mírou - stejně extrémní pořad s jediným rozdílem: tam kde Mikluš používá hovězí Kobe, vystačí si Míra s gothajem. Oba dva pořady vcelku vtipně ukazují dva extrémy kuchařských televizních pořadů.

A oba dva ve skutečnosti slouží jen jako kulisa pro nový seriál Žrouti, což diváci ze začátku vůbec netušili.

A tady je už první problém celého konceptu. Ony totiž oba pořady ve skutečnosti překonávají seriál Žrouti minimálně o dvě třídy. Přitom Stream.cz se tu pustil do zatím asi nejnáročnější produkce ve svých dějinách. Jenže moc se mu to nepovedlo. A to i přesto, že si výrobu tohoto pořadu vzal na starosti osvědčený Negativ a tým, který vymyslel Tondu Blaníka.

V čem je problém? Nejspíš v tom, že Tonda Blaník vznikl z nadšení, byl natáčen s minimálním rozpočtem a tvůrčí tým jej dělal srdcem. Žrouti oproti tomu vypadají, že vznikli jako vykalkulovaný projekt. Což o to, to by nevadilo, kdyby práce na nich scénáristy bavila. Výsledné dílo vypadá, že jej nenáviděl každý, kdo s ním měl co do činění a chtěl mít svůj díl práce co nejdřív za sebou.

Jistě, Roman Mikluš je sice správně slizký a odkaz na seriálového Dextera je více než patrný (i znělka připomíná Dexterovu více než by měla), ale bohužel je to málo. Humor jako kdyby si vzal dovolenou a přenechal místo trapnosti a na sílu vkládané okázalé vulgaritě, aby „tam alespoň něco bylo a aby to diváky na internetu šokovalo“.

Kde jsou ty časy, kde divák slzel smíchy u Tondy Blaníka. Po dvou dílech Žroutů jsem si uvědomil, že jsem se nezasmál ani jednou, spíše mi bylo stydno. Takhle špatné dialogy a scénky si herci snad opravdu nezasloužili. A ne, pečení psa to nezachrání.

Tohle se Stream.cz opravdu nepovedlo. Negativ měl zůstat u Tondy Blaníka a dvou zábavných pořadů o vaření a Žrouty si nechat od cesty. Stream.cz by ušetřil a neztratil kredit. Je prostě vidět, že peníze nejsou samospasitelné. Škoda příležitosti. Tak snad zase příště a jinak.

Humor jako kdyby si vzal dovolenou a přenechal místo trapnosti a na sílu vkládané okázalé vulgaritě, aby „tam alespoň něco bylo“. (Foto: Stream.cz)

„Žrádlo s příběhem? Mně z toho jebne. V čem to žijeme?!“pohoršuje se zaníceně v jednom z dílů Kanceláře Blaníklegendární lobbista Tonda Blaník. A právě jídlo a pozornost, která se ke světu gastronomie upíná, inspirovala tvůrce této politické satiry k natočení dalšího originálního počinu. I tentokrát využili režisér Marek Najbrt, producent Milan Kuchynka a scenáristé Robert Geisler a Tomáš Hodan prolínání fikce s realitou, jež interpretují s nadsázkou sobě vlastní. Jejím terčem se staly pořady o vaření a nevraživost panující mezi kuchaři v nich vystupujícími. Boj na ostří nože vypukne od pátku 13. května na internetové televizi Stream.cz v novém seriálu Žrouti.

Aktuální hodnocení na ČSFD: 72%

Podobný obsah