09.08.2017, 11:34

Radioprojekt: Nejposlouchanějším rádiem je stále Impuls s milionem posluchačů

Nejposlouchanějším rádiem v Česku je stále Impuls, který v prvním pololetí poslouchalo denně 1,013 milionu lidí, což je o 23.000 posluchačů více než v předchozím období.

Radioprojekt: Nejposlouchanějším rádiem je stále Impuls s milionem posluchačů
Zdroj: Impuls

Následují Evropa 2, Frekvence 1 a Radiožurnál, každé z nich má přes 800.000 posluchačů. Vyplývá to z šetření Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARK a Median na tiskové konferenci.

Poslechovost Evropy 2 se proti loňskému poslednímu a letošnímu prvnímu čtvrtletí zvýšila o 0,8 procenta na 848.000 lidí. Následuje Radiožurnál s růstem o 27.000 na 835.000 posluchačů a Frekvence 1 s poklesem o 3000 posluchačů na 811.000. Podle Jana Tučka ze STEM/MARK všechny tři stanice dosahují zhruba stejné poslechovosti a rozdíly mezi nimi jsou na úrovni statistické odchylky.

Mezi stanicemi, které pokrývají více regionů, ale nejsou celostátní, se nejlépe dařilo Hitrádiím s 578.000 posluchači, což je o 7000 více než v předchozím období. Následuje Blaník s poklesem o 15.000 na 569.000 lidí a Kiss s poklesem o 8000 na 352.000 posluchačů. Mezi regionálními rádii byly nejposlouchanější Český Rozhlas Brno, Krokodýl a Černá hora.

Největší podíl na trhu měla obchodní síť Radiohouse s 49,9 procenta, následuje Radio United s více než čtvrtinou a Český rozhlas s 22,3 procenta. Hrubé mediální investice do rádií v prvním pololetí vzrostly o téměř sedm procent na 3,554 miliardy korun.

Čisté výdaje do rozhlasové reklamy, tedy investice v ceníkových cenách bez slev a barterů, vzrostly meziročně o zhruba půl milionu na 486,6 milionu korun. Proti prvnímu čtvrtletí byly vyšší o 200 milionů korun. Rostl zájem o inzerci mezi automobilkami, organizacemi státní správy, maloobchodními firmami a dodavateli elektroniky. S ohledem na silnou poptávku po inzerci v červenci a v srpnu očekává rozhlasový trh pozitivní třetí čtvrtletí.

Denně nějaké rádio poslouchalo 62,4 procenta populace, což je o 1,3 procentního bodu meziročně méně. Během týdne si alespoň jednou rádio pustí 86 procent lidí.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.