04.10.2016, 15:17

Savovův mediální byznys na Slovensku: Nevylučujeme nákupy dalších časopisů

Savovův mediální byznys na Slovensku: Nevylučujeme nákupy dalších časopisů

České vydavatelství Mladá fronta a.s. má za sebou v poslední době řadu akvizic a personálních změn. Jak se daří sesterskému vydavatelství Versa Media s.r.o. na Slovensku a jak vypadá jeho současné portfolium nám odpověděl výkonný ředitel a jednatel společnosti Radek Pozděna.

 

Jak se daří společnosti Versa Media? Jak si stojíte finančně?

Společnost Versa Media (dříve MF Media) působí na slovenském trhu od roku 2005. Od svého vzniku se pohybuje v černých číslech. Konkrétní hospodářské výsledky za jednotlivé roky jsou veřejně přístupné na stránkách FinStatu.

 

Vydavatelství Versa Media SK má od svého vzniku v roce 2005 za sebou více změn. Jak je nyní rozděleno portfolio?

Nejdéle vydávaným časopisem je titul Moje zdravie. Na samém počátku převažovali v portfoliu vydavatelství zejména B2B tituly. Jednalo se o časopisy Eurobiznis, Stavba, Bydlení Stavby Reality a další. V roce 2008 jsme přikoupili realitní magazín Real Immo, který mapoval nabídku nemovitostí a developerských projektů v bratislavském kraji. Od roku 2009 jsme se začali orientovat více na lifestyle a přinesli na Slovensko tituly jako Diéta, ForMen, Moja psychológia, Maminka a nejnověji i časopis F.O.O.D. Tento výběr se ukázal jako správná cesta a v podstatě jsme u lifestylových titulů zůstali do dnešního dne.

Začátkem léta došlo k posledním změnám v rámci portfolia vydávaných titulů. Zavřeli jsme časopis Diéta a část jeho obsahu přetransformovali do titulu Moje zdravie, který prošel i zásadním redesignem. Dalším titulem, který přestal být pro vydavatelství zajímavý, byl Real Immo. Aktuální portfolio zahrnuje šest titulů, které v podstatě cílí na skoro všechny skupiny našich čtenářů.

 

Radek Pozděna (Foto: Versa Media s.r.o.)

 

Jaké tituly jsou nejúspěšnější? 

Významné místo na trhu mají všechny naše tituly, ale pokud bych měl být konkrétní, určitě je to časopis ForMen, a to i díky tomu, že konkurence v nedávné době svůj pánský měsíčník zavřela a ForMen nemá v současnosti na slovenském trhu v podstatě konkurenci. Dále určitě naše Maminka a v neposlední řadě náš nejmladší časopis F.O.O.D. se svými samostatně prodejními speciály. Čtenářsky je velmi úspěšná Moja psychológia, která byla první dva roky vnímána díky svému názvu jako odborný časopis a dalo dost práce přesvědčit naše čtenáře, že to tak není. Ale vyplatilo se.

 

Kolik ve vydavatelství pracuje lidí? Jedná se výhradně o slovenské redaktory, když už není přebírán obsah z českých časopiseckých titulů vydavatelství Mladá fronta?

Začal bych od konce vaší otázky. Obsah nikdy nebyl stoprocentně přebírán. Vždy jsme měli v každém titulu slovenské editory, kteří k části přebraného obecného obsahu doplňovali vyloženě slovenské reálie, ať už to byly rozhovory, osobnosti na titulních stranách, slovenští odborníci z různých oblastí.

Po prodeji části Mladé fronty jsme byli postaveni před otázku rychlého vybudování vlastních, plnohodnotných redakcí na Slovensku. To jsme zvládli ve velmi krátké době a plynule tak navázali na předchozí vydání, aniž by si naši čtenáři něčeho všimli. Aktuálně tedy fungujeme na bázi vlastních slovenských redaktorů a jejich spolupracovníků a věříme, že budeme nadále přinášet kvalitní obsah, díky němuž si naše tituly získaly na trhu oblibu a svoje místo.

 

Jaký je vztah mezi vydavatelstvím Versa Media a Mladá fronta? Máte nějaké společné projekty?

Versa Media a Mladá fronta mají společného vlastníka. Společné projekty se realizovaly zejména v minulosti, v době, kdy v Mladé frontě působila časopisecká divize. Jednalo se o speciální inzertní, klientské projekty, eventy. Spolupráce to byla zajímavá i z toho pohledu, že pokud se nějaký projekt ukázal v jedné zemi jako úspěšný, bylo ho možné v druhé implementovat v podstatě bez většího rizika. Jsem přesvědčený, že se v blízké době nějaký společný projekt opět bude realizovat.

 

Jaká je současná strategie? Chystáte nějaké novinky, změny nebo akvizice?

Zásadní změny v tomto roce již proběhly. Dva tituly (Moje zdravie a Šikovníček) prošly celkovým redesignem a změnily se i po obsahové stránce, vytvořili jsme kompletní plnohodnotné redakce. Takže těch změn bylo v letošním roce opravdu hodně.

Aktuálně máme spoustu práce, do konce roku nás čekají rozšířená čísla Maminky, Mojí psychologie a ForMena, vánoční speciály F.O.O.D. a Šikovníček, komerční přílohy Moje peniaze, Moj životný štýl, Moje vianoce, eventy pro oděvní značku…

Poslední dobou proběhlo na mediálním trhu na Slovensku mnoho změn. Naší snahou je i nadále upevňovat svoji pozici dvojky mezi časopisy na slovenském trhu. Kdyby nám přišla smysluplná nabídka na rozšíření portfolia v rámci akvizice, určitě bychom o této možnosti uvažovali.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.