22.09.2016, 16:00

Nova moc tlačila na pilu při propagaci Dr. Maxe v Ordinaci v růžové zahradě 2. RRTV jí vytkla porušení zákona

Nova moc tlačila na pilu při propagaci Dr. Maxe v Ordinaci v růžové zahradě 2. RRTV jí vytkla porušení zákona

Sestra: „Jo, počkejte, dyť já mám, já mám ten kupón.“ Lékárník: „Výborně, ten vám odečtu z ceny.“ Sestra: „Tak jo, to je senzační. A ještě budou nějaký takový akce?“ Lékárník: „Co bysme pro vás neudělali, paní vrchní. Když mi dáte mejl, tak vám ty kupóny budeme posílat. Takový dialog se odehrál ve vysílání Ordinace v růžové zahradě 2 ze dne 23. června.

"Ve spojení s vizuální složkou (dominantní reklamní světelné tabule Dr. Max na stánku umístěném zcela nestandardně na chodbě nemocnice, v němž lékárník prodává lékárenské produkty, projasnění obrazu do líbivých barev charakteristických pro reklamní spot oproti okolním scénám) byl umístěný produkt verbálními a obrazovými prostředky nepatřičně zmiňován nad rámec děje a byl do předmětného pořadu zařazen s cílem explicitně na produkt upozornit, k čemuž bylo užito prostředků připomínajících reklamní nabídku," upozornila ve své dnešní tiskové zprávě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Podle ní došlo k porušení Zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a obrátila se na provozovatele CET 21 spol. s.r.o.,aby sjednal nápravu. 

Podobný problém měla Nova i v pořadu Tescoma s chutí ze dne 30. 6.. "Ten obsahoval nepatřičné zdůraznění produktu nálevky na vrstvené koktejly subjektu Tescoma, a to formou detailního popisu použití produktu, jeho kvalit a předností, dále přímým označením produktu (pod názvem nálevka na vrstvené koktejly obdobný produkt od jiného výrobce na tuzemském trhu není nabízen), přičemž produkt si divák snadno spojí se subjektem Tescoma díky názvu pořadu, který je v pořadu prezentován i ve vizuální složce a který obsahuje nápis Tescoma se shodnou grafikou jako logo subjektu, a dále je na název subjektu v souvislosti s názvem pořadu divák upozorněn slovně při odkazu na webové stránky. Umístěný produkt byl tak verbálními a obrazovými prostředky nepatřičně zmiňován nad rámec obsahu pořadu a byl do předmětného pořadu zařazen s cílem produkt propagovat, k čemuž bylo užito prostředků připomínajících reklamní nabídku," uvedla RRTV. 

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.