20.09.2017, 07:07

Pro věkovou skupinu dětí dva plus byl na trhu prostor, říká šéfredaktorka časopisu Puntík

Na trhu se nedávno objevil časopis pro děti od dvou let. Jaká specifika má tvorba pro nejmenší jsme probrali s Evou Bavorouvou, šéfradaktorkou časopisu Puntík z vydavatelství Mladá fronta.

Pro věkovou skupinu dětí dva plus byl na trhu prostor, říká šéfredaktorka časopisu Puntík
Zdroj: Mladá fronta a.s.

Jak se vám vydařil start?

Prvního dvojčísla, které vyšlo na konci června, se prodalo 20 tisíc. Za léto jsme získali 2300 předplatitelů a podobné číslo nám v těchto dnech naskakuje u počtu fanoušků na Facebooku. Spíše jako zajímavost uvedu ještě jedno číslo. Už den před vydáním časopisu jsme měli deset předplatitelů. Časopis si čtenáři zaplatili jen na základě titulní stránky, která byla umístěna na předplatitelském portálu. Pobavilo nás to a zároveň povzbudilo. Považuji to za skvělý start. 

 

Funguje vám zacílení na nejmenší, nebo časopis rodiče kupují starším dětem?

Než jsme začali časopis vyrábět, říkali jsme si, že právě pro věkovou skupinu dětí dva plus je na trhu prostor, který bychom mohli vyplnit. Náš předpoklad se ukázal jako správný, dokonce byl trochu překonán. Největší odezvu na Facebooku máme právě od rodičů nejmenších dětí. Může to být i tím, že maminky těchto dětí tráví na internetu více času. Předpokládáme, že nejsilnější skupinou budou děti tří- a čtyřleté.

A co komunikace přes sociální sítě?

Rodiče dětí, pro které je náš časopis určen, komunikují na internetu rádi, proto se snažíme být aktivní nejen na Facebooku, ale máme i webové stránky ČasopisPuntík.cz s blogem, který obsahuje různé rubriky od receptů, tipů na výlety nebo návodů na vyrábění až po rady jiných rodičů, kde se řeší každodenní i závažnější témata. S dětmi komunikujeme i na různých besedách, většinou se jedná o hravé interaktivní pořady o tom, jak vzniká časopis nebo knížka. Nejbližší akce se koná ve středu 20. září, kdy proběhne dvoudenní knižní festival BOOKni si! v MeetFactory v Praze, kde se uskuteční i křest Puntíku.

 

Jak velký je váš redakční tým?

Do užšího týmu patří grafička, která tvoří částečně i obsah, a brand manažerka, která má na starosti především online marketing. Zásadní je spolupráce s našimi externími ilustrátory a autory. Všichni jsou známí i svou tvorbou knih pro děti, které vycházejí nejen ve vydavatelství Mladá fronta.

 

Jak dlouho se věnujete tvorbě pro děti?

Třináct let jsem byla šéfredaktorkou dětského časopisu Sluníčko. Za tu dobu jsem vydala i několik dětských knížek. Předtím jsem pracovala s dětmi v rámci své pedagogické praxe nebo volnočasových aktivit.

 

Sledujete trendy ve vzdělávání předškolních dětí?

Trendy ve vzdělávání sleduji už od dob svých studií na Pedagogické fakultě. Tvorba dětského časopisu je jistě bližší pedagogice než žurnalistice. Je to zodpovědnost, protože máte vliv na statisíce dětí. Jednou jsem spočítala, že za dobu, co tuto práci dělám, jsem připravila 160 čísel v celkovém tištěném nákladu takřka 16 milionů kusů. Ale zpět k vaší otázce. Dnes se hodně rodičů zajímá například o směry typu Montessori, upřednostňují přirozenější výchovu, což je určitě pozitivní jev. I v časopise chceme dětem dopřát radost z objevování a posílit jejich zvídavost a kreativitu. Snažíme se o propojování témat, každé číslo má svou vnitřní logiku, nejedná se o nahodilý shluk stránek s barevnými obrázky.

 

Kde berete inspiraci? Nebojíte se, že se budete opakovat?

Nápadů mám stále dost. V těchto dnech vychází čtvrté číslo Puntíku, kde je mimo jiné obrázkový kalendář, stolní hra, dále interaktivní vystřihovánky, skládačky a básničky, komiks a fotoseriál. V Puntíku jsou také tipy na zábavné aktivity pro celou rodinu. V tuto chvíli už pracujeme na dalších třech číslech. Průběžně budeme přidávat rubriky a zapojovat další ilustrátory.  

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.