20.02.2017, 09:03

Šéf Primy: Placená televize má budoucnost, televize se nemohou spoléhat pouze na reklamu

Skupina Prima na Slovensku spustila výměnou za Primu nový kanál. Šéf televize Marek Singer tvrdí, že Primu Plus zařadí do svých balíčků všichni operátoři. Pokud ne, ve skupině budou uvažovat o právních krocích. Šéf Primy mluvil nejen o situaci na slovenském televizním poli, ale také o prioritách v Česku.

Šéf Primy: Placená televize má budoucnost, televize se nemohou spoléhat pouze na reklamu
Zdroj: TV Prima

Jak jste spokojený se startem Primy Plus na Slovensku?

Zatím jsou to desetiny procent, musíme počítat s nějakým náběhem. Očekáváme ještě, že Primu Plus zařadí do svých balíčků postupně všichni operátoři.

Jak to bude s Primou?

Všichni operátoři by ji měli postupně vypínat. V případě, že ne, zvolíme z naší strany konkrétní právní kroky.

A v současnosti nějaké konkrétní právní kroky nezvažujete?

Vyřazování kanálu Prima a nasazení vysílání kanálu Prima PLUS probíhá ve smyslu dohod a smluv se slovenskými operátory. U největších operátorů změna už proběhla. Zdržení nasazení u některých způsobily vlastní technologické postupy, i když smlouvy už jsou podepsané. V případě menších operátorů se případně ještě řeší jejich přístup k signálu. Operátorům, kteří nereflektovali návrh spolupráce, byla zároveň v těchto dnech směrována výzva k ukončení porušování autorských práv v souvislosti se šířením kanálu Prima. V případě, že na ni nebudou reagovat, přistoupí FTV Prima k potřebným právním krokům. 

Jak vysoké příjmy očekáváte za rok?

V první řadě potřebujeme zjistit, jaká je naše současná báze diváků. Kolik diváků vlastně máme. Z Česka jsme viděli jen čísla konsolidovaná za všechny české stanice. Z těch jsme si odvodili naše plány, které potřebujeme naplnit. Jakmile naběhne distribuce, uvidíme, kde reálně jsme. Samozřejmě, že bychom se chtěli dostat tak na 3 – 4 procenta.

Dokdy? Do konce roku?

V tuto chvíli je těžké odhadnout časový horizont, záleží na naší sledovanosti. Pokud zjistíme, že jsme momentálně na 2 procentech, tak do konce roku, pokud to bude teď méně, tak to logicky potrvá déle.

Na jakou programovou strukturu vsadíte?

Přizpůsobíme programovou strukturu české Primy. Teď je založená zejména na naší vlastní tvorbě. Na Primu PLUS zařazujeme novinky, ale i úspěšné relace z archivu. A potom se uvidí. Čím bude stanice úspěšnější, tím do ní budeme více investovat.

Plánujete akvizice?

Programová struktura se bude soustředit na lokální tvorbu. Slovenští diváci můžou tak nebo tak sledovat stejné americké seriály ve slovenštině na slovenských kanálech, proč by se na ně dívali v češtině? Jiná situace je u filmů, to je v procesu vyjednávání – určitě se budeme snažit nakoupit česko-slovenská práva. Ale nemyslím si, že by na tom měl tenhle kanál stát.

Co podle vás zaujme slovenské diváky?

Vnímám to jako obohacení vlastního domácího televizního prostředí. Slováci mají tradičně blízko k české televizní tvorbě - znají herce, je to pro ně známé prostředí.

Budete s televizí JOJ spolupracovat i jinak než jen v prodeji reklamy?

Už spolupracujeme - například na Talentu a chystáme další společné projekty.

Jak budete vysílat premiéry, když budete na Slovensku vlastně bojovat o toho stejného diváka?

To závisí na relaci. U některých relacích nám to nevadí, někde to budeme více koordinovat. Zatím Prima PLUS není v takové fázi, aby dělala vysoká čísla.

Jak vnímáte situaci na slovenském televizním trhu?

Musím pogratulovat kolegům z JOJ-ky jak se jim momentálně daří. To by se mi v Česku také líbilo, kdybych to takhle dokázal. Osobně jsem zvědavý jak vůbec dopadne principiální spor, jestli být či nebýt v terestriálu. Markýza z DVB-T odešla a nevím, jestli se jí to nevymstilo. Jinak obecně to vypadá, že výdajů do reklamy je na Slovensku stále více, takže si myslím, že na Slovensku je zdravý televizní trh.

Dá se existovat bez terestriálu? Berme v úvahu slovenský trh, ne český.

Pokud by to televizi hodně poškodilo, asi bych zvažoval, jestli to byl dobrý krok. Ale to není na mně, je to jejich rozhodnutí. JOJ-ce se daří, ale není to jen kvůli DVB-T. Myslím, že je to hlavně kvůli programu. Viděl jsem například Prázdniny a to je opravdu pěkně udělaná věc. Je to zábavné, dobrý casting. Když vidím první díl a skončí to a mám se chuť dívat dál, tak je na tom něco dobrého. Pokud se na to už nechci dívat, tak je něco špatně.

Potřebují televize terestriál?

Závisí, jak se na to díváte. Pro Slovensko je dosah pozemního vysílání ve srovnání s českým trhem menší. Takže je to doplňková forma distribuce. Na druhou stranu v jiných státech je terestriál pro méně majetné lidi. Myslím si, že je to dobrý komplementární způsob příjmu. Vláda v pobaltských zemích pomáhá sociálně slabším občanům například příspěvkem na televizi.

Jinak, má podle vás budoucnost placené nebo free to air vysílání?

Placená televize má budoucnost, televize se nemohou spoléhat pouze na reklamu. Myslím, že v budoucnu se bude řešit otázka počtu kanálů, budou se strukturovat. A myslím si, že i v případě terestriálního vysílání budou muset televize uvažovat nad tím, co si od diváků nechají zaplatit a co ne. Prostě programové náklady jsou každý rok vyšší a pouze příjmy z reklamy stačit nebudou.

Druhou část rozhovoru, který šéf FTV Prima poskytl našemu sesterskému časopisu Stratégie, zveřejníme ve čtvrtek. 

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.