30.03.2016, 00:36

Recenze: Tvoje tvář má známý hlas - česká verze předčila španělský originál

Televize Nova se snaží, seč jí síly stačí, aby si ukořistila z koláče sledovanosti co největší krajíc. V seriálech se jí letos nedaří a tak to zkouší s osvědčenými televizními show. Ve středu pořad Chcete být milionářem? zaujal místo nepovedeného seriálu Drazí sousedé a po dobu deseti týdnu budete moci sledovat každou neděli novou show Tvoje tvář má známý hlas.

Za dosti krkolomným názvem se skrývá tradiční show plná celebrit a lehce laciného humoru zabaleného do pseudosoutěže. Osm vybraných celebrit (Ivana Chýlková, Adam Mišík, Petr Rychlý, Iva Pazderková, Hana Holišová, Petr Vondráček, Anna Fialová a David Kraus) se bude v každém díle předhánět v tom, kdo z nich dokáže lépe předstírat jiné celebrity. Celým tímto kolotočem bude provázet Ondřej Sokol (V roli moderátora jsem jej viděl poprvé, ale i přes počáteční křečovitost mi přijde jako velice vhodná volba). V porotě zasednou: Jakub Kohák, Janek Ledecký a Jitka Čvančarová plus v každém díle speciální host. V tom prvním to byl Milan Šteindler.

První díl show Tvoje tvář má známý hlas mě příjemně překvapil. Viděl jsem předtím jeden díl originální verze (Tu cara me suena), a pak velkou část slovenské mutace a upřímně jsem se děsil toho, co si pro nás televize Nova přichystala. Už originál byl docela peklo a slovenská verze byla snad ještě horší.

Show Tvoje tvář má známý hlas je podle mě ze strany Novy jasnou reakcí na veřejnoprávní StarDance: Staví známé celebrity do relativně náročných a pro ně nekomfortních situací, aby divák viděl, že ani ty celebrity to nemají snadné. Ve StarDance se tančí, v Tvoje tvář má známý hlas se nejen tančí, ale navíc ještě naživo zpívá a to v kompletní masce. Celebrity tak musí předstírat, že jsou jinými celebritami a co nejvěrněji je zahrát.

Celá show stojí a padá s kvalitou masek a nastudování jednotlivých vystoupení. A tady musím uznale pokývat hlavou - maskéři odvedli skutečně obrovský kus práce. A Edith Piaf v podání Hany Holišové byla jedinečná! Také oprávněně vyhrála. I ostatní se hodně snažili a tak míra trapnosti nebyla vůbec tak velká, jak jsem z ukázek usuzoval. Snad jen Jakub Kohák by té egoistické image mohl občas nechat. Jednou to pobaví, ale po chvíli už to nudí.

První díl měl očividně i zajímavý úspěch u diváků a tak může být televize Nova spokojená. Ukázalo se, že v nákupu zahraničních show si je podstatně jistější než ve vlastní seriálové produkci.

Začíná nová velkolepá show! Osm známých osobností se za pomoci týmu maskérů, kostymérů a choreografů změní na ikony hudební scény a zazpívají jejich nejslavnější hity.

Aktuální hodnocení na ČSFD: 36 %