11.03.2018, 17:06

Týden v médiích: Kdo je větší hater - Soukup, Fridrichová, nebo Homeobabiš aneb Koloběh "hejtu" v přírodě

Vždycky se trochu rozesmutním, když někdo ve veřejném prostoru rozjede nějaký "hejt". Ať už ten někdo je prezident republiky, majitel TV Barrandov nebo třeba náhodný Lojza z Horní Dolní. Je jenom dobře, když se takhle napadení pokusí bránit a uvést věci na pravou míru. A že jich v uplynulém týdnu bylo!

Týden v médiích: Kdo je větší hater  - Soukup, Fridrichová, nebo Homeobabiš aneb Koloběh "hejtu" v přírodě
Zdroj: Flickr

Například Česká televize se nejdříve ohradila proti tvrzením z pořadu Kauzy, kde to Jaromír Soukup rozjel skutečně ve velkém stylu. A pak i proti prohlášením prezidenta Zemana (stejně jako mediální dům Economia), která zazněla v jeho inauguračním projevu. Vymezil se dokonce i lektor, podnikatel a odborník na autolékárny Ondřej Koudela, který cítil spoluvinu za zakrytí "podstatných a klíčových politických událostí na titulní straně úterní MF DNES."

V pondělí večer, kdybyste třeba v té době byli na Marsu, se po celé republice konaly masové demonstrace proti Babišovi, Zemanovi a především za odvolání komunistického poslance Zdeňka Ondráčka z postu předsedy komise pro kontrolu GIBS. Téma se objevilo na titulních stranách všech celostátních deníků včetně Lidových novin z mediálního domu MAFRA. Jediný, kdo na titulní stránku téma nedal, byla MF DNES, která se na titulní straně rozhodla představit národu onu problematiku autolékáren. A na sociálních sítích se rozjel dokonalý "shitstorm".

Teď ale už k podstatě věci. Všechny "hejty" (ať už je jejich původcem čirá nenávist, frustrace nebo jen nespokojenost) mají společného jmenovatele. Tím je zkreslování skutečnosti a ukazování událostí ve světle, které se zrovna hodí. U pánů Zemana a Soukupa jsme si na takové jednání ve stylu "co věta, to hejt" už mohli zvyknout. Na profilu novinářky Nory Fridrichové z České televize to ale zabolí.

Pominu fakt, že srovnávat tištěná média s internetovými není úplně šťastné. A také chápu, že frustrace ze Zemanových a Soukupových výroků na adresu České televize je velká. Ale proč je potřeba roztáčet kola nenávisti, to prostě nepochopím. Není to otázka toho, že si vyleju svoje pocity na zeď, ale toho, že se taková nenávist dál šíří internetem. A pak se v diskuzích rozjede "tak jsme pokřikovali na redaktory iDNESU, ať pozdravujou šéfa" nebo "zajímalo by mě, co tam dělali redaktoři iDNESu a že jich tam bylo, když v MF DNES o tom není na titulce ani řádka". (Mám takové nejisté tušení, že zrovna psali reportáž pro portál iDNES.cz, kde pracují, a ne pro MF DNES, jejíž nejsou součástí.) A "hejt" jede dál a terčem se stávají lidé, kteří s tím nemají nic společného a ti si svou frustraci také budou potřebovat někde vybít. Tak už to s "hejtem" v přírodě prostě je.

MAFRA má určitě mnoho problémů spojených s Andrejem Babišem, do jehož svěřenského fondu patří. Ale to, co vyjde nebo nevyjde na titulní straně MF DNES, nemá s Babišem nic společného. (Kdyby to tak bylo, jistě by to zakázal i na titulní straně deníků Lidové noviny, Metro a v redakci iDNESu jakbysmet, nebo ne?)  Což si určitě uvědomují i v České televizi. Navíc jim ani neuniklo, že se v MF DNES něco takového nestalo poprvé. Mnohem spíš za rozhodnutím, co bude na titulní straně, stojí šéfredaktor a potažmo editoři než Babiš. Ale strašit Babišem je vždycky ta jednodušší cesta.

​Ale tak hlavně, že všichni vědí, kdo ty demonstrace platí. 

​Další událost, která českými médii pohnula, vezmeme jen krátce.

Také v dnešním díle naší nedělní rubriky si musíme udělat alespoň krátký výlet k etalonům české žurnalistiky. Děkujeme Erikovi Taberymu z Respektu, že tentokrát zabil koťátko za nás a přinesl chutný úlovek z hlubin Parlamentních listů. 

Velikou událost zažili na TV Barrandov, televizi svou návštěvou poctil omilostněný vrah Jiří Kajínek. A to i přes to, že se Jaromír Soukup dříve dušoval, že Barrandov není televize, která by si pozvala odsouzeného vraha a dělala z něj celebritu. Kdeže ty loňské sněhy jsou.

Inu, svět médií a politiky byl, je a vždy bude těsně propojen. Zpráva o konci toho Velekrále bizáru nás v redakci zasáhla přímo do srdce. 

Nemůžeme se vyhnout ani troše tematické hudební produkce na závěr.

A jako bonus přinášíme moudrou radu pro všechny, kteří se potřebují dát do kupy poté, co na ně někdo nezaslouženě nakydal hnůj. Věřte, je to takhle snadné!

Web MediaHub je součástí mediálního domu MAFRA. 

Cookies

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.