24.04.2018, 08:35

Recenze Single Lady 2 - seriál vyzrál jako víno

Sabina Krátká v podání Jany Plodkové se vrací. Po vyhazovu z postu ředitelky TV ÓČKO se přes své známosti stane šéfredaktorkou časopisu. Jenže místo vysněné pracovní pozice, kvůli které se vraždí, dostane na starost krachující časopis „Máma a Mimi“. Vytoužené místo totiž obsadila bývalá kamarádka Anna (Markéta Stehlíková), která navíc spí s ředitelem. Ale kdo taky ne... Zpátky je i naivní asistentka Gábinka (Rozálie Havelková), těhulka s vlastním vlogískem.

Zdroj: MAFRA

Sabina je na první pohled nezměněná, přesto však jiná, téměř lidská. Stále chlastá první ligu, střídá chlapy jako ponožky a nos má až příliš často bílý jako závěje v Norsku. Zmizela však až pověstná bezstarostnost, kterou u ní známe z první série. Vyhazov její reputaci neprospěl, do života se jí vrátil ztracený otec (Václav Kopta) a maminka (Anna Šišková) stále má nevyžádané dobře míněné rady. Trhlinky dostává i její sebevědomí, ty se snaží maskovat cynismem a sarkasmem. Místy více či méně zdařile. Stále se svou vlastní vinou dostává do spirály marnosti, ze které není návratu.

Zjeví se konečně ten pravý muž, kteří podle Sabiny už dávno vymřeli? Třeba tím panem božským bude abstinent a právník Jirka (Jaroslav Plesl) se slabostí pro ženy v nesnázích. I když je toto vlastně cílem seriálu? Nemyslím si...

U druhé série Single Lady se sešli původní tvůrci první řady a na seriálu je to velmi dobře poznat. Od prvních záběrů je vidět, že všichni vědí, kam chtějí seriál dovést a jak toho dosáhnout. Dialogy se oproti první sérii zlepšily, jsou velmi dobře napsané a uvěřitelné bez větších zaváhání. Po režijní stránce se nedá nic vytknout. Stejně tak kameře a střihu. Vtipy obsahují pointy a mnohdy se jim divák od srdce zasměje, což bývá v poslední době skoro vzácnost. Přesto si troufám říct, že scenáristka Irena Hejdová mohla z daného tématu těhulek, snažilek a mimísků vytěžit víc. Se zkušenostmi ze psaní dokumentárního seriálu Čtyři v tom by se to ostatně dalo očekávat.

Jana Plodková hraje jako o život a její zápal posouvá laťku seriálu vysoko. Velmi zdařile jí tentokrát doplňuje Rozálie Havelková, která se z poněkud toporně ztvárněné blbky asistentky v první sérii vyvinula ve skutečně zábavnou postavu nastávající matky s infantilním vlogem a mlíkem na mozku. Jiří Vyorálek (šéf vydavatelství) se s postavou pere a výsledek zůstává zatím někde v půli cesty. Jaroslav Plesl je v prvních pěti dílech příliš nevýrazný a civilně strohý. Snad dostane ve druhé polovině více příležitostí.

Příjemným momentem jsou různé návaznosti a pomrkávání po ostatních seriálech z produkční dílny Playtvak.cz, ať už se jedná o zmínku o řediteli vydavatelství časopisů pro kutily (Vesničan) nebo nepodařené rande s hlavním hrdinou seriálu Single Man.

Přes pomalý rozjezd počátečních dílů seriál nabírá spád a rozvíjí se dle očekávání, která do něj diváci i tvůrci vkládají. Druhá série je vážnější a vyzrálejší tak jako hlavní hrdinka, ale rozhodně to není na škodu. Po zhlédnutí prvních pěti dílů si zbylé rozhodně nenechám ujít.

Single Lady 2 (TV seriál)

Komediální/Krátkometrážní
Česko, 2018, 10x12 min

Režie: Jitka Rudolfová
Scénář: Irena Hejdová

Hudba: Markéta Plecháčková
Hrají: Jana Plodková, Markéta Stehlíková, Rozálie Havelková, Jiří Vyorálek, Jaroslav Plesl, Michal Kern, Kristýna Leichtová, Anna Šišková, Václav Kopta

Producenti:
David Ondříček, Darja Špačková, Martina Hřebíková, Vladimír Mužík
Střih:
Jakub Hejna

Zvuk:
Richard Műller
Scénografie:
Jan Matoušek, Karel Kroupa

Masky:
Linda Jelínková
Kostýmy:
Anna Marešová

Divoká jízda pokračuje!
Drsná šéfka Sabina (Jana Plodková) po vyhazovu z postu ředitelky TV ÓČKO začíná novou životní etapu jako šéfredaktorka. Netuší, že místo v luxusním časopise, již zabrala její bývalá kamarádka Anna (Markéta Stehlíková). Sabina však získala jen křeslo v redakci Máma a Mimi. Sabina děti nesnáší a podle toho její šéfování vypadá. Navíc na pracovišti potkává těhotnou Gábinku (Rozálie Havelková). Mistryně krátkodobých vztahů to má s muži stále jako na houpačce. Koketuje se svým šéfem (Jiří Vyorálek) a právníkem Jirkou (Jaroslav Plesl). Občas má nějakou náhodnou známost a nevyhne se ani sexu na pracovišti. (Playtvak.cz)

Aktuální hodnocení na ČSFD zde.

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.