30.06.2018, 10:48

Karel Křivan: Bojíme se udělat ten první krok

„Na světě nejsou nejkrásnější věci, ale okamžiky“, napsal Karel Čapek a má pravdu. Kvůli „nejkrásnějším okamžikům“ cestuji rád, toulám se rád, chodím rád, vozím se rád, plavím se rád... Ale donutit se udělat ten první krok, je větší dřina než pak měsíc s baťohem v Africe. Léto je zrozeno k cestování, takže hurá tam, kde jsme ještě nebyli nebo tam, kde to máme rádi. Ale jak souvisí krásné okamžiky s PR a reklamou? Inu hodně.

Karel Křivan: Bojíme se udělat ten první krok
Zdroj: pxhere

Onen Čapkův citát by se dal totiž použít jako první bod při prezentaci „jak účinně prodávat.“ Nevím, zda je to jen pocit, ale zdá se mi, že se do mnoha reklam a komunikace vrací produkt a pomíjí zážitek. Je to věčný boj mezi lidmi kreativními, nápaditými a úředníky bez fantazie. „Ta vaše reklama je moc složitá, intelektuální,“ slyšeli mnozí z nás mnohokrát. „Není“, argumentuji, jen se snaží získat zákazníka na déle než pro první, po hříchu jediný nákup. Nespojíte-li vaši službu či produkt s „nejkrásnějším okamžikem“, pak nikdy nenavážete se zákazníky vztah. Nechytíte ho za onu tajemnou část srdce, duše či čeho uvnitř nás, co nám dělá větší radost než sleva nebo druhý pár ponožek zadarmo.

Lidé jsou většinou nudní patroni a žijí nezáživné životy. Produktů mají spoustu, stačí se vyvalit do nějakého nákupního centra. Čeho se jim nedostává jsou skutečné zážitky, takové na které se opravdu nezapomíná. Ty vskutku nepotkáte na lehátku v resortu nebo v kanceláři mezi kopírkou a kávovarem. Spojení produktů se zážitkem je to, oč v reklamě běží.

Jeden z důvodů, proč většina reklam je typu: toto je produkt, je skvělý a skoro zadarmo, je ten, že šéfové nemají fantazii, nemají představivost a tudíž nedocení jejich zásadní vliv na rozhodování člověka. Asi jako když se Stalin pohrdlivě vyjádřil o papeži otázkou, kolik že má tanků. Inu, žádné, ale byl to právě polský papež, který nakonec výrazně pomohl zbourat impérium nesvobody. Mimo jiné schopností vyvolat v lidech představivost.

Stejně jako většina z nás nezažije na dovolené nic, co by se dalo nazvat „nejkrásnějším okamžikem“, zůstane i většina reklam nudných a opatrných. Je to škoda. Přeji vám krásné léto alespoň s jedním skutečným okamžikem. Nebojte se ho, vystačíte si pak se vzpomínkou na něj po celý život.

Cookies

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.