11.07.2018, 08:46

Recenze seriálu Ostré předměty: Hutná atmosféra strachu, která pohltí

Předpremiéry nových seriálů v rámci televize HBO divize Europe příjemně osvěžily 53. ročník MFF Karlovy Vary.

Novinářka Camille Parkerová dostává od svého nadřízeného úkol, aby napsala reportáž o vraždách dvou dívek, které se staly v jejím rodném městě Gavin Gap, z pohledu člověka, který z města pochází. Camille tuší, že je to jedna z jejich posledních příležitostí, jak ukázat co v ní je a že není jen alkoholičkou bez budoucnosti.

Vrací se zpět do ospalého městečka, ze kterého z neznámých důvodů odešla. Je konfrontována s vlastní minulostí, která se jí vrací ve snech. Příliš živé trýznivé vzpomínky o to víc umocňuje konfrontace s panovačnou a svéráznou matkou. To vše v atmosféře strachu, který je všudypřítomný.

Velmi oceňuji samotné vystavění příběhu, kdy jednotlivé snové návraty do Camilliny minulosti postupně rozkrývají hrůznou událost, která ovlivnila její celý zbývající život. Bezradnost a marnost, která je zobrazena v podobě alkoholového potácení a utíkání před problémy mi připomínala situaci, když zeměměřič K., hlavní postava Kafkova Zámku se snaží dobrat výsledku a potácí se v kruzích, bez jakéhokoliv výsledku.

Stejnojmennou předlohou seriálu Ostré předměty (Sharp Objects) byla kniha Gillian Flynnové, která je rovněž autorkou bestseleru Zmizela. Knihu do seriálové podoby převedla Marti Noxon, českým divákům známá jako scénáristka seriálu Buffy, přemožitelka upírů. Režie se ujal Jean-Marc Vallée, autor, který převedl do seriálové podoby seriálový hit loňské sezóny Sedmilhářky nebo film Divočina s Reese Witherspoonovou.

Z prvního dílu je vidět, že tvůrci neponechali nic náhodě a koncept příběhu drží pevně v rukou. Zkušený Jean-Marc Vallée opět dokazuje své kvality, které dokázal beze zbytku vytěžit v seriálu Sedmilhářky. Ať už se jedná o režii nebo střih, Jean-Marc Vallée ví jak s látkou pracovat. Bez velmi dobře zadaptovaného scénáře Marti Noxon by to však nebylo možné. Dialogy mají vnitřní logiku a úderně posouvají děj dál. Rozhodně ne na úkor vizuálu.

Ostré předměty rozhodně stojí za zhlédnutí a věřím, že další díly budou stejně kvalitní jako pilotní, který byl k vidění na 53. MFF Karlovy Vary.

Ostré předměty (TV seriál)

Sharp Objects
Drama/Thriller
USA, 2018, 8h (Minutáž: 60 min)
Tvůrci: Marti Noxon
Režie: Jean-Marc Vallée
Předloha: Gillian Flynn (kniha)
Scénáře: Martin Noxon
Hrají: Amy Adams, April Brinson, Violet Brinson, Chris Messina, Taylor John Smith, Will Chase, Jackson Hurst, Catherine Carlen, Patricia Clarskon, Madison Davenport, Elizabeth Perkins, Jean Villepique, Dylan Schombing, Emily Yancy, Jessica Treska
Střih: Jean- Marc Vallée

V osmidílné dramatické minisérii „Ostré předměty“ inspirované stejnojmenným bestselerovým románem Gillian Flynnové (Zmizelá), hraje držitelka pěti nominací na Oscara Amy Adamsová v hlavní roli Camille Parkerové. Novinářka, která se v minulosti potýkala s duševními problémy, se vrací do rodného městečka Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o případu zjevných vražd dvou malých dívek. Zatímco se Camille snaží poskládat střípky traumatické události ze své minulosti, dostane se do konfliktu s panovačnou matkou Adorou (Patricia Clarksonová), znovu se uchýlí k řadě nebezpečných sebedestruktivních zlozvyků a až příliš se ztotožní s mladými oběťmi vraždy (HBO Europe)
ČSFD.cz zde

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.