25.03.2017, 08:27

Karel Křivan: Piráti – můj tip na vítěze politického PR

Zvenku to vypadá, že se s v politickém marketingu stále něco děje, ale ve skutečnosti je to teď u nás jedna velká nuda.

Karel Křivan: Piráti – můj tip na vítěze politického PR
Zdroj: MAFRA/František Vlček

Určujícím politickým tématem v médiích i na sítích je Andrej Babiš, což vyhovuje jemu i jeho soupeřům. Ti se navíc zřejmě hloupě smířili s ponižujícím bojem o druhé místo. Přesto si myslím, že se uplynulý víkend událo něco, co by mohlo nezajímavé vody tuzemského politického PR docela rozčeřit. Mám na mysli Piráty. A dovolím si předpovědět, že mají potenciál stát se překvapením voleb. Ale vraťme se k minulému víkendu.

V předvolebním průzkum poprvé přeskočili 5%. To je důležité, protože stádnost médií je fakt, na který si můžete vsadit. Takže když si vás zařadí do škatulky „volitelní“, tak vás z ní jen tak nevyndají. Za další - Piráti oznámili spolupráci na mediálních strategiích s Jakubem Horákem. Jakuba znám skoro 30 let a tudíž nejsem jistě nestranný. Ale dovolil bych si skromný příměr. Byl to vítěz od Waterloo, vévoda z Wellingtonu, komu se přisuzuje citát, že Napoleonova účast na bojišti se rovná 40.000 vojáků. Řekl bych, že kombinace vůdce Pirátů Ivana Bartoše s Jakubem, je podobná síle oné Napoleonově přítomnosti na bojišti.

Myslím, že jsem se s předsedou pirátů nikdy nesetkal. Mám možnost ho ale číst na Facebooku. Narozdíl od jiných politiků to co píše, mi dává smysl. Ne že bych s tím vždy souhlasil, ale jeho texty - i krátké - mají začátek a konec, poznáte z nich, co chtěl autor říci i o jakou myšlenku či věc mu jde. Že slovník je jiný než u ostatních politiků, asi u Piráta předpokládáme. Ale on je navíc uvěřitelný. Nemáte pocit, že se snaží psát tak, aby nějak vypadal. Bartoš navíc ví z vlastní praxe, jak funguje stát a za pirátským slovníkem je velmi praktický přístup k řešení problémů.

Budou-li tyto volby bezpochyby ovlivněny schopností PR stratégů pracovat se sociálním sítěmi, má dvojice Bartoš-Horák šanci uspět. Minimálně se mohou spolehnout na tři výhody hned na začátku. U nich vskutku nevíte, co vymyslí a jak budou reagovat na nápady oponentů. A nejsou to žádní hlupáci. A za třetí nebojí se legrace i za cenu, že to někdy přepálí. Pro úspěch na sítích základ. Na český volební tým docela dobré bonusy. Nechť si laskavě čtenář sám porovná s konkurencí.

Jsme na začátku volebního masakru a samozřejmě nic není rozhodnuté. Ale čím víc se ostatní budou stávat méně rozlišitelnými díky kroužení kolem předpokládaného vítěze, tím víc má šanci uspět někdo, kdo bude plout osamocen a bude tak snadno rozpoznatelný. Důležité je, že když čtete nebo posloucháte Ivana Bartoše, tak mu tu změnu a svobodu jednoduše věříte. A bude-li k tomu mít Jakub Horák svůj den, mohou dokázat víc, než jen ostatním znepříjemnit jejich plavbu. 

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.