19.10.2017, 11:43

Libuše Šmuclerová: Do pěti let chceme mít obrat tvořený 80% z digitálu

Situace na digitálním trhu je pro vydavatele obsahu složitější, než jsou zvyklí z printu. Mezi ně a konzumenta obsahu může vstoupit až pět tisíc společností prostřednictvím různých technologií. O problémech s monetizací digitálního obsahu dnes na konferenci Czech Internet Forum mluvila generální ředitelka mediálního domu CNC Libuše Šmuclerová.

Libuše Šmuclerová: Do pěti let chceme mít obrat tvořený 80% z digitálu
Zdroj: ČTK/Krumphanzl Michal

Mediální dům Czech News Center pravidelně navyšuje své příjmy z digitálního obsahu. V tuto chvíli se na jeho obratu podílí příjem z digitálních aktivit ve výši 17 procent. Příjem z digitální inzerce se v tuto chvíli pohybuje na čtyřiceti procentech z celkových inzertních příjmů. Mediálnímu domu řízeného Libuší Šmuclerovou se tak prý daří z digitálních aktivit vyvážit propad příjmů z printu. Do pěti let by pak generální ředitelka chtěla mít obrat tvořený z osmdesáti procent právě z digitálních aktivit.

„Za těch deset let jsme skutečně zažili obrovský vzestup digitálních aktivit a příjmů z nich. Dost nám také aktuálně pomohl nákup některých digitálních produktů Mladé fronty a poslední důležitou kapkou se pak stala akvizice Mimibazaru,“ uvedla dnes na konferenci Šmuclerová.

Problém vydavatelů digitálního obsahu podle ní nyní spočívá a do budoucna se to nejspíš nezmění v tom, že většinu příjmů z reklamního trhu na internetu si ukousnou Google, Facebook a Seznam. V tuto chvíli je to z odhadovaného objemu trhu ve výši 20 miliard korun nějakých 61 procent.

„A teprve ten zbytek zůstává na ostatní vydavatele digitálního obsahu, o který se pereme. Světové trendy ukazují, že to lepší nebude. Když klient utratí na internetu jeden dolar, tak k vydavateli obsahu se nakonec dostane nějakých 20 – 30 procent. Svůj díl si tak může ukousnout až pět tisíc společností, které mohou do procesu vstoupit prostřednictvím svých technologií,“ dodala Šmuclerová.

Cookies

Na našich stránkách využíváme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce.