21.12.2017, 11:45

Vysílací rada si posvítí na Soukupa. Vadí jí skrytá reklama i šou s Ovčáčkem

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) opět řeší Jaromíra Soukupa.

Vysílací rada si posvítí na Soukupa. Vadí jí skrytá reklama i šou s Ovčáčkem

RRTV se na svém posledním zasedání věnovala mimo jiné praktikám televizní skupiny Barrandov patřící do portfolia Jaromíra Soukupa. Řešila jeho vlastní pořady. V Duelu Jaromíra Soukupa se totiž od začátku objevuje neustálá propagace produktů vydavatelství Empresa Media, které také patří Soukupovi. „Rada se rozhodla zahájit s provozovatelem Barrandov Televizní Studio řízení o přestupku z moci úřední pro možné porušení zákona (o provozování rozhlasového a televizního vysílání), kterého se mohl dopustit tím, že v pořadu Duel Jaromíra Soukupa, odvysílaném dne 7. září 2017 v čase od 20:50 hodin na programu Televize Barrandov, zařadil prezentaci titulů časopisů Týden, Sedmička, Exkluziv a dalších, která měla propagační záměr. Tato prezentace naplňovala definiční znaky skrytého obchodního sdělení,“ uvedla ve své dnešní zprávě RRTV. (O propadech prodejů časopisů Jaromíra Soukupa se můžete dočíst zde).

Rada také požádala TV Barrandov o podání vysvětlení, jaký je formát pořadu Aréna Jaromíra Soukupa, vysílaný vždy v úterý v 21:25 hodin na programu Televize Barrandov. „A dále, jakým způsobem zajišťuje, aby bylo v rámci pořadu dbáno zásad objektivity a vyváženosti, vzhledem k tomu, že ve vydání pořadu ze dne 5. prosince 2017, ve kterém byl hostem mluvčí prezidenta republiky Miloše Zemana, Jiří Ovčáček, moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, ani zde nedocházelo k „ostrým výměnám názorů mezi hostem a publikem“, jak slibuje anotace pořadu zveřejněná na internetových stránkách provozovatele. Publikum naopak vyjadřovalo hostu, potažmo prezidentu Zemanovi, svojí podporu. Uvedené vydání, vysílané v období před prezidentskými volbami, bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně favorizovalo jednoho z kandidujících, stávajícího prezidenta, Miloše Zemana,“ uvedla ve své zprávě RRTV. Soukup už dříve masivní kritiku na nevyváženost, kterou požaduje po televizích zákon, odmítl. „Proč by měl být nevyvážený? Že byly špatně otázky?" odpověděl stroze například webu iRozhlas.cz. 

RRTV řeší Soukupovy praktiky v TV Barrandov pravidelně. 

Cookies

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.