13.04.2018, 16:42

RRTV zahájila řízení s Českým rozhlasem kvůli reportážím o Agrofertu

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s Českým rozhlasem kvůli reportážím redaktora Janka Kroupy o pobírání dotací na pozemky v souvislosti se společností Agrofert. Rozhlas se podle rady dopustil přestupku, protože nedal firmě prostor na reakci. Rada to uvedla na svých stránkách.

RRTV zahájila řízení s Českým rozhlasem kvůli reportážím o Agrofertu

Reportáže informovaly o tom, že společnost Agrofert neoprávněně hospodaří na 1700 hektarech půdy a holding na ně pobírá evropské dotace. "Vyjádření k této problematice získaná od nezávislých odborníků nebyla ověřena v souvislosti s platnou právní úpravou, a k vyjádření odborníků nebyla získána přímá reakce od společnosti Agrofert," uvedla rada.

O příspěvku diskutovala Rada ČRo, kde si na reportáž jako na neobjektivní stěžoval místopředseda rady Tomáš Kňourek. Nedostatky v reportáži konstatoval i generální ředitel ČRo René Zavoral.

Podle serveru ihned.cz zahájené správní řízení nejspíš skončí upozorněním, pokuta veřejnoprávnímu rozhlasu nehrozí.

Cookies

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.