08.06.2018, 22:14

V Česku roste počet reklam, na které se nikdo nedívá

Televizní stanice v ČR se potýkají s nárůstem počtu odvysílaných reklamních spotů, na které se nikdo nedívá. Mají nulovou sledovanost, a proto za ně zadavatelé reklamy neplatí. Od roku 2012 se zvýšil počet nulových spotů desetinásobně. Vyplývá to z údajů mediálního zastupitelství Atmedia Czech.

Televízie, televízor, tv, telka, štúdio, signál, vysielanie, pozeranie, sledovanie. Snímka theyeathorsesdontthey.files.wordpress.com
Zdroj: theyeathorsesdontthey.files.wordpress.com

"Před šesti lety připadal jeden nulový spot na 1201 spotů, v roce 2017 se už jeden nulový spot vyskytoval na každých 120 spotů. I kvůli tomu klesá televizním stanicím efektivnost příjmu z reklamy. Očekáváme tedy, že počet nulových spotů se bude nadále zvyšovat," uvedla jednatelka Atmedia Michaela Vasilová.

Češi v současnosti tráví před televizorem o sedm minut déle než v roce 2012, kdy proběhla první vlna digitalizace. Průměrný čas sledování televize se zvýšil na tři hodiny a 38 minut za den.

Lidé přitom mají v tuzemsku s přechodem z analogového vysílání na digitální vysílání na výběr ze stále více TV stanic, což se silně projevuje roztříštěnou sledovaností. Zatímco v roce 2012 tvořilo 80procentní podíl na sledovanosti osm stanic, loni bylo už třeba pro dosažení stejného podílu 13 stanic. V roce 2012 na tuzemském trhu fungovalo 28 televizních stanic, v roce 2017 jich už bylo 51. Podle Atmedia povede druhá vlna digitalizace k ještě větší fragmentaci televizního trhu a nárůstu nulových spotů.

Cookies

Na našich stránkách používáme cookies. Slouží ke zlepšení naší práce a vašeho zážitku při čtení Mediahub.cz. Bližší informace naleznete v Pravidlech používání cookies. Zpracování a správu cookies nastavíte přímo ve Vašem prohlížeči.